Jan Hofírek

otec a trenér Benedikta Hofírka, mistra ČR v rapidu 2010 - H12, mistra ČR 2011 - H12

Pokus o nadčasovou (nadšachovou?!) úvahu...

[19.08.2011 11:27:23]

Jak se zdá (alespoň všechny indície tomu nasvědčují), stal jsem se úspěšným blogerem Pražské šachové společnosti. Moje články čtou tisíce lidí, jsou široce diskutovány a navíc (a toho si cením nejvíc) dokonce množství pochybných anonymních existencí neváhá usednout k počítači a napsat mi, že jsem vůl a kretén. Podobná označení ze strany těchto křiklounů samozřejmě považuji za velkou pochvalu a jsou pro mne bezpečným indikátorem toho, že zřejmě nepíšu špatně...

Ale opravdu nemám v úmyslu se nějak vychloubat, ba co víc, jsem ochoten připustit, že jsem skutečně vůl. A tou největší volovinou, co jsem v poslední době spáchal, byla určitě ona mediálně tolik přetřásaná prosba o finanční pomoc pro synovu účast na ME. Zapomenout na to, že primárními vlastnostmi malých českých lidí jsou závist a škodolibost, že úspěch se u nás neodpouští a že schopnost vypracovat se na vrchol bez pomoci tzv. "šachových odborníků" a "trenérů" je takřka zločin - tedy zapomenout na toto všechno může opravdu jen vůl. No - a já na to zapomněl...

Přitom je pozoruhodné, že jsem nabídek na finanční pomoc měl nemalé množství. Ovšem - a to je pro dnešní dobu "tržního hospodářství" signifikantní - vždycky to bylo podmíněno určitou protislužbou. Samozřejmě takovou, která byla pro mne z principiálních důvodů neakceptovatelná. Tak např. jakási organizace gayů mně chtěla dát určitou finanční částku za to, že se distancuji od svého názoru, který jsem někde napsal - byl to navíc citát jednoho holandského odborníka -, že totiž podle většiny psychiatrů je homosexualita duševní nemoc, resp. neurotická porucha osobnosti. Jiný spolek (jeho přesný název si nepamatuji, ale bylo to něco jako "Práva otců na výchovu dětí") po mně za finanční úplatu žádal, abych nepsal články proti tzv. "střídavé péči" o děti po rozvodu rodičů. Protože tzv. "střídavku" považuji za sociologický nesmysl, který bere dětem stabilní domov a dělá z nich kočovníky a navíc vyslovil názor, že děti by měly být svěřovány výlučně matkám, nabídku jsem odmítl. A vůbec jsem se setkával s reakcemi, jejichž leitmotivem byla neustále se opakující mantra "Vašemu synovi bychom přispěli, ale kvůli Vašim názorům to neuděláme". Je to zvláštní, ale zdá se, že se dějiny opakují - stejně jako před r. 1989 jsou děti trestány za "hříchy" rodičů. Zažil jsem to taky - "Ano, Váš syn by se dostal na školu, ale to byste se nejdříve museli vypořádat s náboženskou otázkou" - tak nějak to soudruzi říkali mým rodičům. Ale to jsem zase poněkud odbočil...

Jsou mně vytýkány nejrůznější věci, např. to, že mám vyhraněné názory. Vůbec nechápu, proč by to mělo být něčím negativním či dokonce špatným - já si naopak myslím, že každý člověk by měl mít vyhraněné názory, jinak je pouhým blbcem ve stádu amorfních plazmat, jejichž názory se vyhraňují (tedy "jsou vyhraňovány") sdělovacími prostředky. To jsou ty milióny našich milých spoluobčanů, jejichž duchovní obzor končí u Novy, fotbalu a piva. A taky prý píšu konfrontačním stylem. Opět - proč je slovo konfrontace používáno v pejorativním smyslu? Každý by přece měl (a hlavně měl mít možnost) své názory, o nichž je přesvědčen, "konfrontovat" s jinými - bohužel, takovéto smysluplné konfrontace nejsou mnozí schopni a právě z nich se rekrutují nejrůznější kreatury, neštítící se volat po cenzuře a zrušení mého blogu. Ale to jsem zase poněkud odbočil...

Chci především říci, že po zhruba tříletých zkušenostech s tím, jak to v českém šachu chodí, jsem přišel k následujícím poznatkům: Existují jakési tři formálně sice neexistující, reálně však zcela evidentní skupiny "řádně organizovaných" šachistů. Tu první tvoří děti a jejich rodiče, snažící se podporovat u svých potomků lásku ke královské hře a zdravou ctižádost něčeho v ní dosáhnout. Druhou skupinou jsou různí nižší funkcionáři, svého druhu nadšenci, kterým jde o udržení a případný rozvoj slavných tradic českého šachu a jsou ochotni i schopni v tomto směru obětovat svůj volný čas, předávat své zkušenosti, zkrátka vykonávat takovou tu - eufemisticky řečeno - černou práci. Na vrcholu této pomyslné pyramidy pak trůní šachová "elita", tj. úzká skupina "vyvolených", kteří žárlivě střeží své výsady a pokud někoho mezi sebe pustí, tak vždy až po pečlivé prověrce poslušnosti a loajálnosti dotyčného. To je příčinou toho, že se v našem šachu nic nemění, i když se občas obmění "vrcholní" funkcionáři, vždy slibující, že od teď už to bude jiné, že se zlepší komunikace, bude se podporovat mládež... zkrátka takové ty předvolební "gulášové" řeči. "Obecný lid šachový" je těmito "stranickými kádry" chápán jako obtížný hmyz, kterému je ale nutno mazat med kolem pusy, protože platí členské příspěvky, bez nichž by se celá stavba důmyslně uspořádaných koryt zřítila.

V této souvislosti mne napadá, zda vůbec má Šachový svaz České republiky nějaké opodstatnění, tj. zda ho "normální" šachisté vůbec potřebují a zda by nebylo lépe, kdyby neexistoval. Když nebyla FIDE, ničemu a nikomu to nevadilo. Šachy se hrávaly stejně, pořádaly se turnaje i zápasy o mistra světa. A věřím, že i bez ŠSČR bychom se klidně obešli. Šachy by se hrály dál a věřím, že by se - možná že ne v takovém množství, ale přece - konaly i nejrůznější turnaje a jistě i přebory republiky. Nic by se vlastně nezměnilo, resp. změnilo k lepšímu - ti "vyvolení" a "nenahraditelní" by odešli od koryt, odstranil by se protekcionismus a nejrůznější výsady pro určité "vybrané skupiny" hráčů a hráček, prostě - pročistil by se vzduch a bylo by možno začít znovu s čistým stolem. Mám ale obavu, že kapři si rybník nevypustí a že tedy "šachová revoluce" musí vzejít zdola. Ale to jsem zase poněkud odbočil...

 

 

 

 

 

zobrazeno(15289x) | příspevky(32x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

27.08.2011 21:08:18 | Pawel

To, že mladý kluk prohrál s Olšarovou téměř bez boje v jedné partii, to je to poslední, co by mi vadilo, o to tu přeci nejde. I kdyby prohrál s hráčem/kou s elem 2000 podobně, tak bych to zde nerozebíral. Jinak než přes prohry se ještě nikdo výše neprobil. Na jedné partii nehledejme koncepci (špatnou či dobrou) talenta. Tak dokáže prohrát i mistr. 

27.08.2011 10:48:24 | Krolop Petr

Jsem docela rád, že mohu tentokrát s panem Pavlem Hásem stoprocentně souhlasit.

27.08.2011 08:23:57 | Pavel Háse

Nehraje zase tak špatně. I když jako mladý by měl zkoušet i otevřené hry, nebo se je později bude obtížně učit. Zahájení má zřejmě nastudované docela dobře (sám tu Anglickou občas na někoho hraji) - je vidět, že se s nějakým počítačem připravuje. Ale pokud s ním také hraje, hodil by se mu Chessmaster a tam hrát s náhodnými personalitami na úrovni kolem svého ratingu.

26.08.2011 14:03:00 | Radovan Pokorný

to divák - Dal jsem tento dotaz do více diskusí, pan Hofírek mne v předcházející diskusi (ta o mafiánech) navedl na tento odkaz http://krolopp.blog.cz/1106/ostravsky-konik-2011-2 , ale Vy tu partii jistě už znáte, tak pro ostatní

26.08.2011 13:33:07 | divák

To by pan Hofírek nemohl. Zveřejňuje pouze to, co se mu hodí a reaguje pouze na jemu výhodné námitky. Debakl, který mladej utrpěl s K.O. se mu do krámu nehodí. Na kritické dotazy neodpovídá, je mu jasné, že své názory neobhájí.Před řadou týdnů se holedbal, že vyjde řada článků, ve kterých nám osvětlí, v čem spočívá jeho um, ale skutek utekl. Co jiného také čekat,že

23.08.2011 09:51:30 | Radovan Pokorný

Pane Hofírku, nemohl by jste zveřejnit zápis partie Benedikta s K. Olšarovou na Ostravském koníku? Děkuji!

22.08.2011 15:40:17 | divák

PH - velmi vtipně napsáno, zejména přirovnání k hulákající opici je trefné a výstižné.

JS - je mi také záhadou, proč se tento primitiv (primát?) trefuje do sester Olšarových, zajímavé však je, že Karolína dala Benediktovi na prdel v Ostravě, navíc, měla černé, ale to pro jednoho ze třech nejlepších trenérů ( zná totiž při své "odbornosi" jenom další dva) stejně, jako ELO, nic neznamená.

 

22.08.2011 12:06:19 | js

... rozepsal jsem to dříve než PH, ale než jsem něco jiného vyřídil a odeslal, sám PH uvedl vše. Tak jen bod č.2.

22.08.2011 12:02:34 | js

Pane Hofírku,

1. K vámi uvedenému klubu a družstvu mladších žáků Pavla Háseho. Vy jistě máte na mysli mladého hráče a jeho přítomného otce (který pouze přihlížel) plus dva trenéry; Psáno v příjmení s dvěma krátkými a aa Nevadí, holinky jako hodinky....

2. Co Vám provedly sestry Olšarovi, že jste si je od začátku vzal na mušku? Nejprve ta nabídka utkání. Proč jste si nevybral třeba juniora s elem 2200, jinou juniorku či ženu nebo šachistku. Ve vaších diskusích se objevily naprosto nevinně, reagovaly až po mnoha útocích, abyste je nechal být. Od nabídky utkání přes vaše hodnocení jejich úrovně až po zveřejňování soukromí o naznačení, že má partnera, což je snad "proboha"  naprosto v souladu s vaší vírou. 

22.08.2011 11:55:17 | Pavel Háse

Ach jo, myslel jsem, že se mi z toho clipboardu nezkopírovalo nic a tak jsem ty členy psal ještě zvlášť - a zabírá to tu místo hned dvakrát. Omlouvám se, bohužel příspěvky nelze dodatečně editovat.

Hned máte pane Hofírku téma s velkým T. Praktiky vedoucího nějakého týmu na MČR mládeže v Klatovech. Návštěvnost bude určitě vysoká a pan Matocha, mimochodem člen stejného oddílu, bude za reklamu jistě velmi rád .

22.08.2011 11:50:06 | Pavel Háse

A protože se mi nechce čekat na odpověď, našel jsem na stránkách chess-results toto:

17. ŠK PORG Praha (Rtg prům.:1325, Kapitán: Martin Přibyl / PH 1: 12 / PH 2: 114)
Šach.   Jméno Rtg FED 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Body Partie Rtg prům.
1   Haase Pavel 1575 CZE 0 1 0 0 0 1 0 0 0 2.0 9 1589
2   Novotný David 1373 CZE 1 0 0 1 ½ 1 1 0 1 5.5 9 1474
3   Teiml Albert 1250 CZE 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1.0 9 1317
4   Přibylová Sofie 1250 CZE 0 1 0 1 0 ½ 0 0 1 3.5 9 1273
5   Šuráň Jan 1250 CZE 0 1 0 ½ 0 0 1 0 1 3.5 9 1213
6   Přibyl Viktor 1250 CZE 0 1 1 1 0 1 ½ 1 1 6.5 9 1072
17. ŠK PORG Praha (Rtg prům.:1325, Kapitán: Martin Přibyl / PH 1: 12 / PH 2: 114)
Šach.   Jméno Rtg FED 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Body Partie Rtg prům.
1   Haase Pavel 1575 CZE 0 1 0 0 0 1 0 0 0 2.0 9 1589
2   Novotný David 1373 CZE 1 0 0 1 ½ 1 1 0 1 5.5 9 1474
3   Teiml Albert 1250 CZE 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1.0 9 1317
4   Přibylová Sofie 1250 CZE 0 1 0 1 0 ½ 0 0 1 3.5 9 1273
5   Šuráň Jan 1250 CZE 0 1 0 ½ 0 0 1 0 1 3.5 9 1213
6   Přibyl Viktor 1250 CZE 0 1 1 1 0 1 ½ 1 1 6.5 9 1072
17.ŠK PORG Praha (Haase Pavel ml., Novotný David, Teiml Albert, Přibylová Sofie, Šuráň Jan, Přibyl Viktor - vedoucí týmu IM Martin Přibyl.

To je patrně ten tým, ke kterému mě mylně přiřazujete. S rodinou Haasů máme sice hodně podobné příjmení, stejná křestní jména i místo bydliště, ale jinak nic. Pan Pavel Haase st. je starší než já asi tak o jedenáct let, vše lze nalézt v databázi na chess.cz. A když vidím mezi hráči týmu dva členy "klanu" Přibylů a pana Martina Přibyla jako vedoucího ... Toho si pamatuji z mládežnických soutěží třeba já, kdy ho koučoval otec IM Josef Přibyl a pořadatelsky se tehdy podílela i paní Růžena Přibylová. Možná bych si i něco dokázal představit, ale to pláčete na nesprávném hrobě. Obraťte se na svého kolegu spolubloggera pana Václava Klause mladšího - ředitele stejnojmenného gymnázia, při němž tento tým působí.

22.08.2011 11:18:16 | Pavel Háse

A když už tak hodnotíme ty blogy, možná bychom mohli vytvořit žebříček blogerů u PŠS. Startovní pole je velmi různorodé.

a) Dobří hráči (hráčky):  pánové Žilka, Cvek, Navara a Kaňovský

b) Zasloužilí šachisté: pánové Matocha, Klaus a Chládek - nijak zvlášť silní hráči, ale zásluhou každého z nich funguje v šachu cosi, co by se jinak nepořádalo. Ať již akce Pražské šachové, nebo šachový oddíl PORG při stejnojmenném pražském gymnáziu.

c) Jeden ze tří nejlepších trenérů v republice pan Hofírek. Bohužel své kvality prokázal jen u jednoho svěřence, takže zlé jazyky mohou tvrdit, že se jedná o náhodu. "Když Pánbu dopustí, i motyka spustí".

d) Síň slávy: známý publicista pan Houška a slečna Pertlová, reprezentantka. Vzhledem k tomu, že již nejsou mezi námi, nemá smysl je do žebříčku zařazovat. 

Kritéria by mohla být: zajímavost témat, počet a zejména kvalita článků, řemeslná schopnost psát stylisticky správně a pokud možno bez chyb. Mě osobně se líbí články Roberta Cveka a Štěpána Žilky, píší však poměrně málo. Na poslední, osmé místo, bych docela určitě zařadil Vás, pane Hofírku. Píšete sice často, ale mě si při čtení Vašich článků vybavuje lidoop, bijící se v prsa. Třeba Richard z pražské ZOO je známý asi celostátně. Od toho již není daleko ke Třetí knize džunglí: "Nad čím přemýšlí Bandar-log dnes, nad tím bude zbytek světa přemýšlet za sto let."  Je-li tomu skutečně tak, gratuluji k náskoku.

22.08.2011 10:42:14 | Pavel Háse

... Mám Vám připomenout praktiky, které vedoucí Vašeho družstva používali na MČR družstev mladších žáků v Klatovech? ...

O žádných praktikách nic nevím, takže mi je klidně připomeňte. Ať se nejedná o nějakou mýlku, začněte třeba tím, jaké družstvo máte na mysli a kdo měl být onen vedoucí. V mém klubu totiž mládež hyne na úbytě, takže by mi překvapilo, pokud by se nějaké naše mládežnické družstvo zúčastnilo nějaké takové soutěže. Sponzor, je-li zrovna nějaký, tam raději natahá veterány dávno za zenitem, kteří hrají víceméně za příspěvky a drobné na cigára a benzín, místo aby zaplatil trenéra mládeže. Což je sice smutné, ale to bych jinak musel asi trénovat já - protože však máme v republice dobré trenéry jen tři, včetně Vás :), nemám žádnou motivaci k takovému kroku. Nehledě k tomu, že mám turnusové zaměstnání, takže na kterýkoliv tréninkový den v týdnu by byl potřeba dvakrát měsíčně náhradník. V bibli se myslím také píše "nesuď, abys nebyl sám souzen". A pokud právě Vy sám soudíte jiné zasloužilé trenéry, nemůžete se divit, že své mínění o Vás vyjadřují zase jiní. Má-li mít šach nějakou budoucnost, tak trenéři jsou skoro stejně důležití, jak funkcionáři. Každý oddíl potřebuje někoho, kdo se o něj stará, trenér je pak hned na druhém místě, jinak klub postupně "vyhnije".

22.08.2011 09:01:01 | "trenér"

Váš syn se nyní musí oprostit od všech těch nesmyslů, co ho naučil nejlepší trenér v ČR. Smutné...

21.08.2011 21:41:32 | Jan Hofírek

Rock - Syn si teď "překopává" repertoár zahájení, takže by chtěl hrát až ten další turnaj, co bude na podzim v Brně Na Myslivně.

21.08.2011 20:02:17 | Rock

Proč syn nehraje "Trade Fair Chess Festival" v Brně - myslel jsem, že jste z Brna - a toto je tímto pro syna dobrý turnaj, ne? Díky blízkosti levný, mimo školu, zároveň synovi může dost dát (je na něj dostatečně silný)... 

21.08.2011 19:42:17 | Honza

Když je zmíněn Duras, mohl byste nám vysvětlit manévr Kh6 až Kc7 a zase zpět? 

21.08.2011 19:22:42 | Alice

 Přestaňte už zastrašovat, vždyť má Pavel pravdu - chováte se jako Kazisvět VI, z Boží vůle král a pana Matochu může těšit jen zvýšená návštěvnost, nikoliv forma  nebo obsah Vašeho blogu.

Řeknu Vám to tak, abyste to pochopil: nic jste nedokázal, Váš syn i přes Vaše "trenérské vedení" byl schopen 2x vyhrát přebor dětí, a jedině umíte závidět všem, co něco dokázali, případně si svou prací nějak polepšili.

Pokud chcete na něco reagovat, tak byste nám mohl osvětlit, proč Benedikt 2x nastavil v Durasovi figuru a 1x nebyl schopen nechat se zpatit (v té partii byl Benedikt bílý a vyhraný prakticky od začátku partie) - když jsme si museli nedávno počíst, jak na mistr. republiky které Benedikt vyhrál se figury vůbec nenastvavují - a hle, zde sám přeborník v jednom turnaji nastaví hned ve 2

21.08.2011 18:09:43 | Jan Hofírek

Pavel Háse - Vážený pane, že zrovna Vy máte tu odvahu (drzost?!) posuzovat druhé lidi, to je opravdu neuvěřitelné. Mám Vám připomenout praktiky, které vedoucí Vašeho družstva používali na MČR družstev mladších žáků v Klatovech?

20.08.2011 20:00:54 | tmw

tleskám

Mr. Hofírek - otec, trenér a klaun  

20.08.2011 19:52:55 | Pavel Háse

Pane Hofírku, vy nejste uznávaným bloggerem, jen si Vás tu pan Matocha udržuje jako klauna. Návštěvnost Vašeho blogu se mu určitě líbí, ale ... když překročíte určitou hranici, nebude moci vaše psaní tolerovat. Již měl určité výhrady k Všemu předposlednímu článku, tam někde je možná ta hranice. K zamyšlení je určitě ten příspěvek úplně dole.

20.08.2011 14:39:23 | Kuba

Sammy Shoker - výstižně napsáno, souhlas .. :-(

20.08.2011 11:25:39 | Sammy Shoker

S názorem v posledním odstavci bych i souhlasil. Nejhorší je, že v čele FIDE jsou funkcionáři, kteří znechucují nejen velmistrům, ale i amatérům naši krásnou hru nesmyslnými pravidly. Už tak jich máme dost, ale další se připravují. Jak známo, tak se na podzim mají na zasedání FIDE přijmout změny, které by měla navrhnout tzv. FIDE commission for modernization. Poněvadž ji vede K.Iljumžinov, bylo mi jasné, že výsledkem budou další bláznivé nápady. A nemýlil jsem se. Ten první spočívá v tom, že se na oficiálních akcích nebude moci hrát s přidávaným časem "The CMF also proposed to remove increments from the time controls for the official rapid and blitz events". Ten druhý, ještě horší chce úplně zrušit nabízení remízy. "The recommandation was for the draw offer to be removed from the rules of chess". Remíza by šla jedině reklamovat při trojnásobném opakování pozice nebo při věčném šachu. Zatím to jsou pouze návrhy, které by se měly i veřejně diskutovat, jenže zkušenosti jsou takové, že si K.Iljumžinov všechno prosadí, poněvadž mu to podplacení delegáti odkývají. Na nějakou revoluci moc nevěřím, takže jediné řešení vidím v založení konkurenční celosvětové organizace. Bylo by to možné, pokud by takovou organizaci založily federace, které hlasovaly proti volbě Iljumžinova, no a pak by se v konkurenci s FIDE ukázalo, kdo dokáže sehnat víc peněz a uspořádat mistrovství světa s nejlepšími hráči. Ale protože se k tomu zatím nikdo neodhodlal, tak si myslím, že - pokud vůbec k něčemu podobnému dojde, je založení konkurenční organizace velmi daleko.

19.08.2011 16:20:05 | Ryšan

Několikrát jsem hrál Mistrovství světa gayů a leseb (koná se většinou mezi vánočními svátky v Berlíně). Panuje tam překrásná "duhová" atmosféra a hraje se naprosto férově. Ceny jsou věcné (ale opravdu hodnotné), turnaj se neposílá na rating - někteří totiž hrají anonymně, resp. pod přezdívkou. Naprostým vrcholem akce je silvestrovský blicák... Více neprozradím, ještě by příspěvek někdo zařadil do "levicového homosexualismu".

Pořadatelem je soukromá nadace. 

V případě zájmu na Mistrovství pana Hofírka st. rád pozvu.  

19.08.2011 14:33:30 | burlag

Já bych doporučoval založit HCŠS (Hofírkův celosvětový šachový svaz), hlavní bafuňář: Mr. Hofírek, příspěvky by šly na nadaci Mr. Hofírka, trenéry by to nemělo - jsou nanic, mistr světa - byl by každoročně vyhlašován Mr. Hofírkem - kdo by jím byl, to si lze lehce domyslet . Aspoň by nepsal tento vyvedený blog, protože by sháněl ovečky do svého svazu a z členské základny ždímal příspěvky.

19.08.2011 13:58:38 | Bond(James)

Tak už je to tady! Šachová revoluce!! Hůl do ruky a hrrr na ně!!!

19.08.2011 13:04:51 | Nadace

Jste členem ŠSČR a platíte členské? Nebo jen "zastupujete" syna - ten pak logicky bude nést následky Vašeho jednání (nezávidím mu).

19.08.2011 12:16:30 | Kuba

Reaguji na volání po rozpuštění svazu - co komu brání pořádat soutěže mimo rámec ŠSČR? Nebo dokonce založit jakési volné "Sdružení nezávislých šachistů"? Nic. Protože se to neděje, myslím, že ŠSČR většině šachistů nevadí, nebo ne příliš.  (tím neříkám, zda s Vaším názorem souhlasím nebo ne - nevím, nemám dost informací)

19.08.2011 11:48:11 | pawn

legrační (hlavně ty pasáže o tom, jak skupiny, o které se autor otírá, chtěly přispět), ale možná by to chtělo už přestat reagovat, protože to stejně nikam nevede a jak se zdá, jakákoli reakce je povzbuzením k dalšímu výtvoru.

19.08.2011 11:38:11 | bezcenný anonym

musím vás (dle vaší logiky) pochválit - jste opravdu výjimečný kretén a korunovanej vůl... 

19.08.2011 11:37:52 |

 Pane Hofírku, záměrně jste neodpověděl na kalkulace cesty v předchozím článku?

19.08.2011 11:35:22 | Karel Plíhal

Hlásání vašich názorů po internetu je jedna věc, vaše hluboké přesvědčení o vlastní velikosti a odbornosti je věc druhá, ale zamyslel jste se p. Hofírku nad tím, jakou startovní pozici mezi ostaními lidmi (a ostudu), připravujete svému synovi svou "extravagancí"? Kdybyste byl trochu soudný, budete alespoň s ohledem na něj "držet hubu" a své ego si hojit doma na manželce. Jestli jsou všichni křesťané takoví jako vy, tak ať žije Alláh a Budha.

Untitled Document



ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox