Jan Hofírek

otec a trenér Benedikta Hofírka, mistra ČR v rapidu 2010 - H12, mistra ČR 2011 - H12

Moje šachové aforismy

[22.08.2011 15:35:58]

 

No, aforismy... spíše pokusy o ně. Ostatně posuďte sami:

Šachy dovedou rozvíjet intelekt, a to dokonce i u lidí s vysokoškolským vzděláním.

Muži hrají šachy o něco lépe než ženy. A někdy ani to ne.

Šachová partie je soubojem dvou individualit. A často i individuí...

Jeho velkou předností bylo umění vzdát se v pravý čas. Proto někdy k partii ani nepřišel...

Tomu, kdo bere šachy příliš vážně, se může velice snadno stát, že skončí jako šachový profesionál.

Vážit si soupeře by měla být pro každého hráče samozřejmost, neboť je to jediný člověk, který vám názorně a beze slov dokáže, že jste vůl...

Rozdíl mezi mužským a ženským šachem je tak velký proto, že ženy při hře více přemýšlejí.

Šachová slepota je zvláštní jev, kdy hráč udělá úplně blbý tah jen proto, že nemohl najít ještě blbější...

Přemýšlet u šachů se obvykle nevyplácí, protože ten, kdo přemýšlí, může občas bohužel i něco vymyslet.

Přímá úměra mezi velikostí mozku a kvalitou hry neexistuje, i když se o to některé ženy snaží.

Hlavní rozdíl mezi šachovým divákem a čumilem je v tom, že čumil šachům rozumí...

Šachový trenér je člověk, který se před svým svěřencem snaží zamaskovat skutečnost, že šachům se nelze naučit tréninkem.

Šachistova špatná hra může být často zapříčiněna faktory zcela mimošachovými - např. kvalitní domácí přípravou.

Novinka v zahájení je tah, po němž ten, kdo ho provedl, prohraje zcela originálním způsobem.

Vzdát se příliš brzy je naprosto nepochopitelná slušnost. Vzdát se příliš pozdě naopak zcela pochopitelná zhovadilost.

Některé ženy hrají šachy skoro tak dobře jako mužatky.

Vyhnout se časové tísni je pro mnoho hráčů velmi obtížné, neboť se jí chtějí vyhnout již od začátku partie.

Diváci jsou u šachové partie velmi důležití, neboť jinak by hráče znervózňovali jen jejich soupeři.

Plán hry je schopnost co nejdéle odvracet nevyhnutelnou porážku.

V zahájení se hráči oťukávají, ve střední hře proklepávají, v časovce rozklepávají a po prohře oklepávají.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zobrazeno(14630x) | příspevky(46x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

01.09.2011 18:14:19 | Krolop Petr

Re: Filip.

Asi máte pravdu, omlouvám se ! Já jsem před několika lety tento text zaslechl v jednom televizním pořadu Karla Šípa. Jelikož televizi často nesleduji a tento text si pamatuji zcela bezděčně, domníval jsem se, že autorem je právě Karel Šíp. No, alespoň jako bonus přidám / též z mé krátké paměti / z tohoto pořadu, přídavek: ,,No, nazdar Slovensko ty vypadáš, ani se neptám jakpak se máš ?"

31.08.2011 15:23:30 | Filip

 To Krolop Petr - to není od dua Šíp, Uhlíř, ale od dua Paleček, Janík... 

31.08.2011 10:50:12 | Jan Hofírek

js - Myslím, že na šachovém blogu by se mělo diskutovat hlavně o šachu. Pokud "Psohlavec" upozorňuje na moje články jinde, ať diskutuje tam. Chci říci jen tolik, že můj článek Nemoc šílených otců pochopitelně vyvolal zuřivou reakci těch, kdo svou ženu opustili kvůli mladé milence a ještě se jí mstí tím, že se handrkují o děti, kterým zničili domov. Moje články na tuto tématiku naopak nalezly širokou a kladnou odezvu na vvv.jedendomov.cz, kde jsou právě příběhy žen, kterým jejich bývalí manželé ztrpčují život, jak jen mohou.

31.08.2011 09:56:59 | js

Já na to také juknul. I na diskuzní příspěvky. Nechci zde rozebírat, kdo má zájem může tam rozebírat.

Jen z toho co se z toho šachu týče.

Pobavila mne hláška na nešachovém webu (o Šílených otcích) z diskuse: "Co byste dělal, kdyby vám manželka sebrala syna a "vrátila" ho až v 19 letech s elem 1900".. To je fakt to "nejdůležitější"  zanedbání výchovy, to elo 1900 (jasně, psal to tam nějaký šachista); A nešachisti z diskuzí si alespoň nastudují ve Wiki.

 Více tam vystupuje p.Hofírek jako křesťan než jako šachista. Tak jsou narážky, "jestli jsou všichni křesťani takoví", naštěstí pro šachisty, krom šachistů-křesťanů,  se tam nepíše  "jestli jsou všichni šachisti takoví"

Jen psychologicky, kdo ho tam nezná, vážně se rozčiluje a argumentuje. Kdo ho pozná, tak již ví.... Vývoj jako na šachových blocích.

 Hlavně pane Hofírku, buď nás na blogu "lakujete" nebo jste tak naivní. Nikdo vám nenabízel peníze za "odměnu", že nebudete proti nim psát. To by mohl říci tady ten z ekoteroristů, co u soudů úspěšně brání stavbě dálnic kvůli páření žabiček, zatímco umírají lidé, ten možná ano, že mu někdo něco nabídl. Ale vy jím tím rozhodně nejste nebezpečný, ani otcům, ani homo/hetero atd. Pokud nelžete, tak vás jen zkoušeli a čekali, kdybyste skočil, aby vás všude zesměšnili, jak by jste se za peníze  vzdal svých ideálů. Nechť je vám alespoň ctí, že jste na to neskočil.

 A ještě jedna otázka, nepsal jste co já vím, opravdu bylo nutno vydat přes 150.000 Kč na zahraniční rapidy a nenechat si 10% na ME? Jinak jste žádal pro syna o 20 tisíc v dubnu na blogu idnesu na Bulharsko (v pořádku třeba včetně přípravy, navýšit o 5tisíc není nic špatného, rezerva také potřeba, nevědělo se přesně kolik bude), to ale jen k tomu, jak jste myslel, že bude daleko levnější než 15 tisíc při placení zálohy - viz mafiáni.

31.08.2011 08:32:29 | MB

Psohlavec: díky za odkazy. Nevím jestli je absurdnější tvrzení, že homosexualitu způsobuje sexuální zvrácenost matek v těhotenství, nebo sebekorunovace na jednoho z nejlepších trenérů republiky... Pořád jsem tajně doufal že p. Hofírek je bavič stylu Andyho Kaufmana, ale už přestávám doufat, že se tu někde (i kdyby třeba za pár let) objeví vzkaz, že to celé nemyslí vážně a že nás, hloupý dav, chtěl jenom provokovat a pobavit

30.08.2011 01:01:19 | Pavel Háse

Psohlavec@: No vidíte, že také umíte inteligentně argumentovat. O uvedených názorech si může myslet každý své, ale není to důvod psát v diskuzi zkratkovité nadávky.

29.08.2011 18:05:26 | H.N.Pillsbury

Sociální inženýři poukazují, že už třetí partie šachu vede k extrémistickému černobílému chápání světa.

29.08.2011 17:25:46 | Krolop Petr

Pánové - zahraniční velmistr Igor Štohl, inteligentní Bond /James/ a vysoce vtipný Pawel jistě dobře znají italské rčení: El gambetto dare. Třebaže jsem velmi slabý šachista, mám gambity na šachovnici velmi rád. Ovšem, nastavení nohy mimo šachovnici vůbec nemusím! Pan Štohl zná,  velmi dobře Járu Cimrmanna. A považte, dokonce v české verzi, nikoliv dabované! No, možná zná též pana J. Uhlíře a K. Šípa a jejich vtipnou písničku: ,,Sbohem Slovensko, bude Ti líp, máš Velké /Vysoké/ Tatry. My malý Říp!" U příspěvků panů Bonda a Pawla mně chybí to typicky české: ,,Uctivé ručky políbení, pane zahraniční velmistře!!"

29.08.2011 15:44:14 | Psohlavec

Nebo tenhle, ten je boží: http://hofirekjan.blog.idnes.cz/c/158772/Homosexualove-potrebuji-pomoc.html 

29.08.2011 15:42:58 | Pawel

Sám pan (od bratrů) zahraniční  velmistr  poctil naši diskusi a tento blog svojí návštěvou a nepřišel s prázdnou, vítáme, skvělé navázání.

A po takových předchozích ošlivých příspěvcích ......

.... "Jako by se nám tu hned rozjasnilo" - to je pro změnu z hry "Vražda v salóním koupé".

29.08.2011 15:39:12 | Psohlavec

@Pavel Háse: mohl jste se podívat třeba na tento příspěvek: http://hofirekjan.blog.idnes.cz/c/185710/Nemoc-silenych-otcu.html

Ten má vyšší úroveň - až na ten obsah.

29.08.2011 15:24:53 | Bond(James)

Re Igor:

(akorát místo píšete mělo být pomlouváte)

29.08.2011 12:23:24 | Igor Štohl

Keď už Cimrman, tak by to šlo aj takto: "Co píšete, Antone Pavloviči (Hofírku)?"  "Dvě sestry (Terezu a Karolínu)."  "A není to málo?"

28.08.2011 22:41:50 | pawel

Ad Jan Hofírek: Jinak - nejsem si vědom toho, že bych se nějak "otíral o Olšarovu rodinu".

Ještě chybí dodat Cimrmanovské: ".........opakuji, nejsem si vědom toho, že bych se nějak "otíral o Olšarovu rodinu"."

28.08.2011 19:11:28 | Pavel Háse

Zvědavost mi nedala, tak jsem se na ten příspěvek podíval ...  .

Inteligentní lidé, Psohlavče, ti se urážejí minimálně a když už, tak pokud možno způsobem, aby to ten druhý poznal za co nejdelší dobu. Mistryní v tomto "oboru" prý například je herečka paní Jirásková. Ty Vaše příspěvky, to se opravdu hodí tak možná na fotbal do kotle ...

28.08.2011 16:58:23 | Krolop Petr

Re: Psohlavec.

Nejsem věhlasný a dokonce se ani neřadím k intelektuálům. Pouze nemám rád "machry"  a  hlavně primitivy. Proto chodím na šachové akce a diskuze. Nikoliv  tedy na fotbal či hokej. Pokud někoho nazvu blbem / věřte, že se mně to nestává často / je to důsledek jistého zkratu, neboť čeho je moc toho je příliš ! Uvítal bych případné Vaše zamyšlení nad tím co píšete. To fakt nejsou příspěvky, ale primitivní urážky nejhrubšího zrna. Určitě to nebudu zde nijak rozebírat. Přesto Vám doporučuji / i ostatním, jež třeba neví oč běží / jen tak namátkou přečíst si Váš příspěvek ze dne 23.8.2011, v čase 18:25:32, pod článkem: Šachy a charakter.

28.08.2011 15:23:43 | Psohlavec

Pane Hofírku, vy jste tak zahleděn sám do sebe, že když se otíráte nebo nevybíravě vyjadřujete o jiných lidech, tak si to již bohužel ani neuvědomujete a myslíte si, že jste korektní a slušný jak podle desatera přikázání. Je zajímavé, že někteří vaši internetoví nohsledi jsou již v některých ohledech před vámi - myslím tím útočností a sprostotou. Když jsem vaše názory (a tím myslím nejen na šachovou problematiku) poprvé objevil na jiném blogu - ze kterého jste byl zřejmě vyhozen, pro drzé a sprosté vyjadřování na adresu veřejně činných lidí, myslel jsem si, že jste asi přebral a napsalo to v delíriu. Ovšem vaše příspěvky se i nadále dost často dostávají za hranu slušnost. Proto jsem zkusil vaši odolnost na poznámku podobnou těm vašim a hle, nejen že nejste tak odolný jako vaše oběti, které na vás mnohdy ani nereagují (asi vaše moudra ani nečtou), ale dozvěděl jsem se od nějakého věhlasného pana Petra Krolopa, že jsem blb. Proč neokřiknete také tohoto intelektuálního kulturistu? Není to proto, že často devotně přitakává vašim mimomísovým názorům (např. na trenéry šachů, homosexuály, rozvedené otce atd.)?  Přeji krásné nedělní odpoledne do Brna. Bůh s vám žehnej.

 

27.08.2011 21:23:28 | Jan Hofírek

Kostej - Ano, vadí mi to -  tedy nikoli proto, že Psohlavec uráží mne osobně, ale že své s tématikou naprosto nesouvisející nechutné výpady směřuje i proti jiným diskutujícím. Jinak - nejsem si vědom toho, že bych se nějak "otíral o Olšarovu rodinu".

27.08.2011 21:22:58 | Pawel

Na ubohé/trapné příspěvky, Petře Krolope, nešlo reagovat jinak než s vtipem, nadsázkou, navíc jsem si notoval s inteligentním  J.Bondem ne s Vámi.

Pro méně chápavé: Tím jsem dával na vědomí, že jsem aforismy předtím ani nezavrhoval ani nešílel chválou. Že prostě byly průměrné až solidní, ale po "taky-aforismech" diskutujících, jak jsem je s nadsázkou nazval, byly ty p.Hofírka fakt skvělé.

Jó a J.Bonde, víte proč Vám trvalo déle, než jste pochopil obrázek na nss, jak jste přiznal? Protože jako schopný agent čtete články od poloviny dolů, vteřina agenta rozhoduje a tam bývá to nejdůležitější.

27.08.2011 19:29:06 | Kostej

Proč, pane Hofírek nechcete, aby příspíval Psohlavec pod vaše články? Vadí Vám to? T.Olšarová po Vás chtěla, abyste se ve Vašich článcích neotíral o jejich rodinu a stejně to děláte? Proč Vám vadí něco, co sám děláte?

27.08.2011 12:59:26 | Krolop Petr

Mohu ubezpečit pana Pawla, že rozhodně nikdo  / včetně pana Jana Hofírka / z nás v této diskuzi nečeká takový závěr, kde bychom se shodli, že články pana Hofírka jsou skvělé!  Na druhou stranu si troufám tvrdit, že zdaleka nejsou tak špatné,  hloupé a sprosté jako je většina jeho kritiků a oponentů !!

27.08.2011 12:22:26 | Pawel

Bonde, trošku upřesním, diskutující jen pokračují v tématu: "Moje šachové aforismy".

Nakonec dojdeme po srovnání k závěru, že ty od pana Hofírka, jsou fakt skvělé .

26.08.2011 08:20:38 | Krolop Petr

Psohlavče či spíše bezhlavče, neotírej se o členy mé rodiny !! Co se týče tvých  rádoby příspěvků, tak jsou to jen nechutné zvratky !

26.08.2011 07:51:10 | Psohlavec

Poproste Krolopa, ať nazývá blbem členy své rodiny, pokud nějaké má, a nereaguje na Psohlavce, já o jeho reakce také nestojím. Pokud chcete filtrovat příspěvky, tak si otevřete blog na svém serveru a filtrujte si IP adresy a budete to mít ja za komoušů - pouze kladné a schválené názory.

25.08.2011 21:56:23 | Jan Hofírek

Psohlavec - Chci Vás poprosit, abyste do diskusí na mém blogu nepřispíval. Věřím, že tuto mou prosbu budete respektovat.

25.08.2011 19:53:38 | Psohlavec

Nedráždi hada bosou nohou...svět je malý.

25.08.2011 16:37:14 | Krolop Petr

Vzhledem k tomu, že jsem ve znamení blíženců je možné, že jsem částečně i blb. Jinak jsem ale pan Petr Krolop na rozdíl od pouhého blba, který se tu podepisuje jako Psohlavec, čímž značně znehodnocuje tento blog  i dílo Aloise Jiráska.

25.08.2011 11:01:01 | Bond(James)

Jak tak koukám, tak intelektuální úroveň debaty dostoupila vrcholu

25.08.2011 08:00:11 | Psohlavec

Sám jsi blb, Krolope.

24.08.2011 18:03:15 | Krolop Petr

Jan Sladký Kozina byl hrdinou ! Ovšem,  Psohlavec  na blogu  Jana Hofírka je jen pouhým blbem !!!

24.08.2011 10:58:57 | Inconnu

Psohlavec: To je zajímavé, z vašeho prohlášení se dá jednoduše odvodit, že všichni kdo mají rating menší nebo rovný s Hofírkem, jsou naprosto hloupí a neschopní (minimálně v šachu). To je dost pitomý pohled na svět...

24.08.2011 10:02:53 | Voblouk

Nebylo to špatné, rád jsem četl.

23.08.2011 18:29:08 | Psohlavec

U Hofírka (s jeho ratingem) je to opravdu jedno, jestli hraje rukama, nohama, s mozkem či bez, i lama je proti němu šampión.

23.08.2011 11:36:24 | mozek

Jestli hraje hofírek hlavou nebo rukama, to výjde nastejno... Ne u každého to tak ale funguje!

23.08.2011 08:26:56 | Inconnu

Za sebe mohu potvrdit, že mozek je naprosto netřeba...

22.08.2011 19:24:31 | Lájoš Báč

Pane Hofírku, máte pravdu (jako vždy). Šachy se vlastně hrají rukama.

22.08.2011 19:15:10 | Jan Hofírek

Lájoš Báč - Ženy rozhodně nemají "horší" (Váš termín) mozek než muži, ostatně mozek je pouze nástrojem duše, takže mozkem se šachy vlastně ani nehrají. Jinak - nehledejte v mých aforismech žádná zvláštní moudra, jde spíše o slovní hříčky, o takovou lehkou hru slov...

22.08.2011 18:54:19 | Pavel Háse

Děkuji za odpověď, já měl určité tušení, že by se nemuselo jednat o ŠK PORG, ale nějaký úplně jiný tým.

22.08.2011 18:42:57 | Bond(James)

To je zajímavé, ať ten člověk napíše sebevětší ptákovinu, hned se rozpoutá živá diskuze.

Holt má asi fakt talent

22.08.2011 18:30:25 | Lájoš Báč

Na můj vkus je to hodně zaměřeno na ženy - v tom smyslu, že mají horší mozek a hrají hůře než muži. (Nejen)zde je asi prapůvod velmi negativního přístupu k úspěšným mladým českým hráčkám, který pan Hofírek nedávno demonstroval svými nestoudnými výpady proti Karolíně Olšárové. Jestlipak se takto také vyjadřuje doma? Asi by dostal čočku, ne na talíř ale na budku.

22.08.2011 18:15:20 | js

  Přečetl jsem si všechny, neurazíte-li se, moje hodnocení:

Snaha - potřeba ocenit .

Škodlivost - žádná .

Humor - Slabší, nahrazen občas vulgaritou, pouze negativním pohledem na svět  . Přesto si každý čtenář najde, že se mu alespoň jeden líbí .

O autorovi - trošku vypovídá o negativistickém náhledu a v kontextu zapadá do jeho názorů, blogů .

Přidáte-li příště na vtipu, optimismu, tak možná i další blog nebude jen o tom jak vás chtějí všichni ošidit, podvést, napálit, poškodit, atd. 

22.08.2011 17:26:17 | Jan Hofírek

Pavel Háse - Pane Háse, omlouvám se Vám, pokud jsem si spletl příjmení. Nejednalo se tedy ani o družstvo ŠK PORG.

22.08.2011 16:51:14 | Pavel Háse

O tom to celé je. Útěk z diskuze posledního článku, kdy pan Hofírek poskytl důkaz, že si plete podobná příjmení. Nakonec by třeba i ze 333 či 777 mohlo být ... 66x (kdo zná film Pulp Fiction, je to číslo otevírající zámek na Brettově kufru s penězi). Je-li zde nějaký příznivec blogů pana Hofírka a chce mít co nejrychleji nějaký další článek, třeba ten o chování vedoucích týmu ŠK PORG na posledním MČR mládeže v Klatovech, zkopírujte sem nějaké ty příspěvky z diskuze minulého článku. Ať se pobavíme, dokud je sem přístup zdarma. Možná byste sem, pane Hofírku měl dát malý skript, pomocí kterého by vám mohl každý čtenář poslat třeba korunu. Já bych vám ji za každé přečtení určitě poslal.

22.08.2011 16:24:24 | Tobi

Jak co. Mě pobavil poslední, velmi mě uspokojil druhý,  zábavnou myšlenku v sobě má i ten o novince v zahájení. Některé jsou úsměvné, souhlas že i zbytečně negativistické, pohoršil mě ten o vzdávání...všechno není špatné, pánové. Nikdy. 

22.08.2011 16:13:26 | bezcenný anonym

 je zajímavé, že čím blbější (pardon kontroverznější) článek napíšete, tím rychleji napíšete něco nového...

tento "článek" má jednu velkou výhodu, nikoho jste neurazil (ale nedělám si iluze, že byste to v diskuze "nenapravil"), ale jinak musím souhlasit s divákem - špatné

22.08.2011 15:42:01 | divák

špatné

Untitled Document



ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox